It's never too late to become what you might have been - Elenor Roosevelt

torsdag 5. november 2009

Swimmer's high

Tysdag virka det som om det aldri blei heilt lyst:
skyer, regn, sludd, skyer, vind, snøslaps,....
Og eg var ikkje i tvil om at det var tid for haustsesongens første svømmetur i bassenget i Seljord (Seljord symjehall, men ikkje leit etter skiltet når du er i Seljord, svømmehallen er like vanskeleg å oppdage for folk flest enn sjølve sjøormen...).

Behagelege 30gradar i vatnet venta på meg.

Behageleg så lenge intensiteten på svømminga ikkje overstig ein viss terskel, i alle fall.
For min del kunne temperaturen gjerne vera littegrann lågare,
men med dette været ute må eg innrømme at eg kosa meg skikkeleg likevel.

Nesten ikkje oppvarming nødvendig :D

Bortsett frå den litt høge temperaturen er forholda i Seljord symjehall perfekte:

- det er GOOOOOOD plass.
Tysdagar er det nemleg "vaksensvømming", dvs for karane frå kl.17-18.00, blanding av menn og kvinner kl.18.00-20.00 og så "damesvømming" frå 20.00 til 21.00.

- det er billig: 50kr for vaksne (ubegrensa svømmetid), eller 10x40kr med klippekort

- det er 25m basseng

- det er 6 baner

- det er IKKJE stupetårn (bra for oss som som er litt redde for at elleville tenåringar i sin livsglede og bevegelesestrang skal plutseleg kaste seg frå femmern i ryggen på ein...)

- det er badstoge

- det lite besøkt (dessverre eigentleg) og dermed stort sett god plass (eg har aldri svømt på ein laurdag mellom kl.11 og 15.00 så der tør ikkje eg uttale meg om)

Eg som hadde somla bort mesteparten av dagen, rakk å kome meg ut i vatnet ca halv åtte.

Når eg steig ned uti vatnet så var det einaste som plaga meg: kva slags bane eg skulle bruke.
- skal me sjå, skal eg bruke ei bane i midten, 3 eller 4? Nei, vent litt, kanskje eg brukar den heilt ute, bane 1, men om det kjem folk da, nei ok, bane 2.

Det var berre to andre i bassenget, som roleg og avbalansert svømmte bane 5 og 6 opp og ned.
FIRE ledige baner å velge imellom! :D

Eg la ut på min første oppvarming, 5 baner roleg krål.
Med to ledige baner på den eine sida og ei ledig bane på den andre sida hadde eg så god plass at det var ei fryd.
Lysten til intervall overkom meg plutseleg: noko som skjer igjen og igjen, beklagar :D

50m intervall ved høg intensitet blei uaktuelt på grunn av den høge temperaturen, så det blei 100m i staden for.
I eit lite anfall av sjølvoverestimering (eller kva ein skal kalle det) vurderte eg "Lynne Cox's tenårings"-intervall, altså 100m på 1:45, var det 30 stykke dei tok den gongen?
Ha ha.

Eg svømte mine 100m intervall frå 1:40 til 1:145 som vanleg, med litt over 1min pause imellom, slik at eg kunne få ned pulsen og kjøle meg litt ned.
Eg angra på at eg hadde utsett middagen til etter svømmeøkta, men sånn blir det nå eingong når ein somlar bort tida heile dagen..
Etter 5 omgangar hadde eg fått opp temperaturen og var meir klar for låg intensitets-ryggsvømming.
Ryggsvømming er utruleg deileg, og når det omtrent ikkje er folk i bassenget er det også trygt for alle andre rundt.
For ryggen min er det spesielt gunstig, sidan den ofte er anspent og har ein tendens til å etterlikne hulebeboar-stilling, eller ein kunne vel kanskje også samanlikne den krumminga med ein spesielt aerodynamisk sittestilling på sykkelen?

Sidan eg hadde så god plass, og det berre hadde kome éin ekstra svømmer til i bassenget, blei det heile 500m med ryggsvømming.
Dette er absolutt å anbefale, ved å svømme litt på ryggen får ein strekt ryggmuskulaturen litt og får trent skuldermusklar som ellers fort blir forsømt.
Dessutan er det fint til restitusjon mellom intervalltrening pga den låge intensiteten ein får sidan ein kan puste heile tida.

Etter 500m stod eg i enden av bassenget, og lurte på kva eg skulle finne på.
Det blir sagt at trening ved høg intensitet fører til utskilling av endorfiner, mens trening over lengre tid fører til aukt serotoninnivå, som medfører auka velvære.

For å sikre meg eit godt nivå på både endorfiner og serotonin, bestemte eg meg for å supplere mine intervall og mellomintens ryggsvømming med litt rolegare svømming: 1500m krål.

Og det var så vidt eg greidde å stoppe etter 30baner.
Den siste medsvømmeren hadde nemleg akkurat forlatt bassenget, og eg kunne derfor konsentrere meg fullstendig på svømminga mi.
Dette her var vanskeleg å reise frå: eit basseng heilt for meg sjølv.....åh.... deileg...

Eg prøvde å stenge ute den så altfor velkjente tilstanden av å ha beslutningsvegring, då eg merka meg at eg for ein gongs skyld faktisk kunne begynne å svømme i bane 1, så veksle til bane 2, 3, 4 osv og tilbake, sidan det å svømme på same bane heile tida virka nesten litt bortkasta, når det fem ledige baner ved sida.
Eller kva med å svømme rundt å rundt langs bassengkanten?
Men eg forkasta bort slike tankar og konsentrerte meg heller om svømminga mi.

Eller-så mykje å konsentrere seg om er det jo neppe, anna enn å halde styr på antall baner ein har svømt.
Og litt om god teknikk, sjølvsagt.
Etter 10 baner hadde eg nærmast kome inn i trance-aktig tilstand, vatnet var så roleg og fredful, det var dempa musikk i bakgrunnen og ingen forstyrrelsar i det heile tatt.
Etter 20baner begynte eg å få ein følelse av å eksistere på tvers av nåtid og fortid, og svømte på kyrss og tvers i tid og rom i hovudet mitt.
Etter 25baner sjekka eg svømmepace: 1min05sec pr50m. OK.

Då det nærma seg 30 hadde kroppen min blitt transformert til noko fiskliknande, og den jevne rytmen av: tre svømmetakt - pust, tre svømmetakt - pust, tre svømmetakt - pust var virkeleg vanskeleg å bryte.
Kroppen hadde blitt til eit sjølvstendig vesen mens eg i hovudet vandra rundt i eit tidlaust rom.

Virkelegheten henta meg inn då min indre klokka synkroniserte seg med den ytre igjen, og eg kom på at eg hadde ein telefonavtale kl.21.00 med ei god venninne, og stoppa. Padla sakte på ryggen på tvers av heile bassenget mot stigen - og opp igjen - og ferdig.

Det var ei heilt fantastisk deileg svømmeøkt, og fantasien møtte ingen grenser undervegs, og gode idér strømde på - akkurat som når ein er på ein lang roleg løpetur når alt stemmar.

Swimmer's high - absolutt :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar