It's never too late to become what you might have been - Elenor Roosevelt

onsdag 6. januar 2010

Treningsplanlegging

Eg trudde eigentleg at planen min for trening mot Ironman Germany 2010 var klar.
Men kanskje er den ikkje det?
Dei seier at alle vegar fører til Roma.
Det er mest sannsynlegvis også mange vegar som fører meg til Frankfurt 4.juli dette året.

Når eg har deltatt i triatlonkonkurransar har det stort sett vist seg at måten eg hadde lagt opp treninga mi på, var god.
Men desse var konkurransar på korte distansar: sprint, olympisk og halv Ironman.
Det eg skal hive meg ut på nå i år, er tross alt GULL-distansen: IRONMAN

Etter nokre månader beslutningsvegring i fjor skaffa eg meg "Going Long" frå Joe Friel.
I 2007, då eg begynte å trene triatlon meir målretta, kjøpte eg meg "The Triathlete's Bible", og var veldig fornøydd med boka.
Godt forklart, omfattande, detaljert. Den dekkar også ein del teori om treningsfysiologi, noko som eg likar å lese om. Eg har fortsatt fysiologiforelesningane frå høgskolen ferskt i minnet, og viss eg fortar meg å lese om idrettsfysiologi, så går vel ikkje alt pensumstoff i gløymeboka heller.
Noko nyttig skal jo kunnskapen også kunne brukast til :o)

Men tilbake til vegar som fører til Frankfurt:

Nokre av dei mange alternativ som eg vurderar å benytte meg av er:

1) følge opplegget frå Going Long

2) følge prinsipp frå Triathlete's Training Bible

3) følge treningsplanen frå "The Woman Triathlete" (som eg i grove trekk gjorde fram til Tjörn)

4) følgje prinsippa til "Breakthrough Triathlon Training" (noko som appellerar til meg, sidan eg i utgangspunktet er litt lat, og likar tanken på å basere treninga mi på få kvalitetsøkter i staden for å trene "flittig". I samband med trening fram til maraton har det også vist seg å vera lurt. Fysioterapeuten min kan dessutan bekrefte at eg har "kvalitetsmuskulatur" som dessutan responderar raskt på både trening og behandling. Bra.)

5) følge den ekstremt detaljerte planen til den tyske nettsida "Triathlon-Szene.de", som ligg her .
den har forslag til treningsøkter for kvar einaste dag, med kommtarar til lengde, intensitet,osv:

Typisk tysk: grundig, systematisk, detaljert. Eg merkar at denne treningsplanen appellerar også til meg, sidan den er svært gjennomtenkt. Den har så mange forslag på kva ein kan trene på at eg skulle sleppe å stå der, igjen og igjen, høgt motivert, men ikkje i stand til å bestemme meg om eg skal sykle eller løpe, eller svømme og trene styrke, ha "brick-økt". Denne planen har alltid eit svar. Sjølv om planen ovanfor legg opp til 12t treningstimar i veka, så ligg planen på det meste på 14t. Det er ok. Så kalla "breakthrough workouts" noko som også går igjen hos Friel og Kearns, er merka med gul farge i planen.
Dessutan kan ein velgje om ein vil køyre langtur i helgane eller midt i veka, om ein vil trene opp til 18t eller 12t i veka (begge to skal føre fram til Ironman), og ved å legge inn konkurransedatoen på det siste regnearket, visar planen treningsøkter kvar dag, frå prep-perioden av.

Så dette blir spennade. Som sagt, så hadde eg eit opplegg klar. Periodeinndeling etter Friel, vekesinndeling etter Woman Triathlete, og heile tida med Brad Kearns prinsipp i bakhovudet om at Key (=Breakthrough) Workouts er viktigast, og resten av øktene blir, som Kearns kallar det, av "fill-in-the-blank"-typen.

Til slutt så er jo kunsten å trene riktig det å tilpasse treningsopplegg og -prinsipp til sine personlege forutsetningar, slik at ein får mest mogleg ut av treninga, samtidig som ein greier å finne balansen mellom trening og livet forøvrig.

Godt at eg ikkje treng å bestemme meg for kva treningsopplegg eg skal benytte meg av i dag. Halsen kjennest som om den er kledd med sandpapir av den grove typen, og stemma nærmar seg meir og meir Janis Joplin.
Og sjølv om kan hende ein løpetur i -15 gradar ville tatt knekken på ein del bakteriar (som stort sett er tilpassa kroppstemperatur), så er eg vel nødd til å droppa enda ei treningsøkt i dag.

Eg droppa nemleg yndlingstreningsdagen min: den berømte tysdagssvømminga.
Men kva er det ikkje ein gjer for å balansere trening og helse...
viss alle vegar fører til Frankfurt, så er det vel greitt at det er nokre få hol i vegen også. Dei skal eg derimot ikkje ramle ned i.
Eg skal gå rundt. Det gjer eg idag.
Fisherman Extra Strong.
Chili-nudelsuppe.
Sitrusfrukt.
Vatn.
Sofa.
Hm...

2 kommentarer:

  1. Hei! Spennende å lese om treningsplanlegginga di og hvilke bøker du henter kunnskap fra. Jeg har akkurat kjøpt Friels Triathletes Training Bible. Planen er å få til å legge opp treninga mi i lengre tid fremover enn en uke av gangen som jeg har holdt på med frem til nå. Jeg har ikke hørt om boka The Woman Triathlete, kanskje jeg skaffer meg den også etterhvert. Jeg er ofte inne på bloggen din og leser, du inspirerer meg!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så bra at du blir inspirert! Eg kikkar også innom bloggen din, og har lagt ein link til den her. Me er jo ikkje så mange jenter som bloggar om triatlon og trening, så er det er bra at du gjer det:) Lykke til med trening og treningsplanlegginga!

    SvarSlett